28/05/2012

ASERTYWNY SZEF
ZASADY ASERTYWNOŚCI W RELACJACH PRZEŁOŻONY - PODWŁADNY

Asertywność to umiejętność wyrażania własnych uczuć, opinii, pragnień w różnych sytuacjach zawodowych w sposób otwarty i pozbawiony lęku, a zarazem respektujący uczucia i postawy innych. Asertywny szef to taki który jasno stawia granice a nie uważa, że pracownicy się ich domyślą, wspiera a nie wyręcza, nagradza a nie schlebia, egzekwuje a nie krzyczy, udziela jasnych informacji, a nie krytykuje, a także wyciąga konsekwencje i umie odmawiać.

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • szefów zespołów, firm
  • kadry menedżerskiej
  • kierowników działów
  • szefów którzy niedawno zostali przełożonymi jak i dla tych doświadczonych od lat piastujących stanowisko szefa
  • menedżerów którzy odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach, aby skuteczniej kierować zespołem w trudnych sytuacjach zawodowych
  • menedżerów którzy chcą się rozwijać i doskonalić swoje kompetencje zarządzania ludźmi

PROGRAM SZKOLENIA

1. Sesja otwierająca szkolenie – „Wzmocnienie relacji osobistych pomiędzy uczestnikami spotkania”

2. Asertywność - prawo wyrażania siebie i swoich poglądów

  • prawa i obowiązki osoby asertywnej oraz asertywne myślenie


3. Budowanie autorytetu szefa

  • określenie swoich praw jako szefa – Ćwiczenie – „Jako szef mam prawo do….”
  • jak Twoja mowa ciała wpływa, na to jak jesteś odbierany/a przez swoich pracowników
  • asertywna mowa ciała  – ćwiczenia z kamerą
  • mimika twarzy
  • gestykulacja i postawa ciała
  • ubiór
  • gesty asertywne – ćwiczenia
  • gesty których należy  unikać  - scenki
  • korzyści z bycia asertywnym szefem


4. Asertywność przełożonego - ćwiczenia, symulacje , nagrywanie i omawianie scenek rodzajowych

Blok 1. Skuteczna komunikacja asertywna

  • test stylów komunikacyjnych
  • komunikacja asertywna, uległa i agresywna – scenki
  • prowadzenie rozmów z pracownikami, czyli: jak mówić i jak słuchać asertywnie


Blok 2. Bariery komunikacyjne

  • jakie słowa i zwroty powodują walkę w relacjach zawodowych
  • jakie słowa i zwroty powodują, że relacje są udane
  • argumenty rzeczowe i argumenty „osobiste”
  • argumentacja logiczna a argumentacja emocjonalna
  • poznaj gesty, które prowokują do walki
  • poznaj gesty, które tworzą atmosferę współpracy a nie walki


Blok 3. Techniki asertywne w praktyce szefa

  • techniki asertywnej rozmowy w sytuacjach trudnych z pracownikami
  • radzenie sobie z trudnymi pracownikami
  • nauka skutecznego, szefowskiego: ‚„NIE”
  • techniki odmowy pracownikom
  • zdania budujące poczucie mocy szefa w konfliktowych sytuacjach z pracownikami
  • rozpoznawanie i radzenie sobie z presją, manipulacją i krytyką
  • zasady przekazywania swoich oczekiwań wobec pracowników
  • zasady wydawania poleceń
  • jak reagować na narzekanie podwładnych
  • jak bronić się przed agresją
  • sankcje i nagrody – zasady ich stosowania
  • asertywne zasady prowadzenia rozmów doceniających z pracownikami
  • nauka praktycznego zestawu psychologicznych narzędzi szefa
  • techniki obrony szefowskiej decyzji
  • asertywne udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej


5. Szef inteligentny emocjonalnie

  • emocje w relacjach zawodowych – czym są i czy można je zagłuszyć?
  • nauka rozpoznawania własnych emocji i emocji innych ludzi – gra psychologiczna
  • jak akceptować „negatywne” emocje - praca indywidualna
  • jak zachować spokój w trudnej sytuacji. Wydaje się to niemożliwe, a jednak dzięki inteligencji emocjonalnej możemy nauczyć się panować nad sobą w każdej sytuacji - analiza przypadków
  • jak świadomie sterować swoimi emocjami w biznesie
  • jak zarządzać swoimi emocjami, tak, abyś Ty sam decydował w jakich emocjach pragniesz być w każdej chwili
  • jak wykorzystywać emocje do poprawy relacji z innymi ludźmi
  • intuicja w pracy. Czym jest i czy warto się nią kierować w relacjach biznesowych?
  • jak ćwiczyć inteligencje emocjonalną – scenki rodzajowe
  • jak wykorzystywać emocje w konkretnych sytuacjach w pracy? – przykłady uczestników szkolenia ich omówienie i opracowanie strategii poradzenia sobie z nimi


6. Sesja zamykające szkolenie „Co zyskałeś?”. Plany na przyszłość


PROWADZĄCY

 

Organizator szkolenia:

Centrym Szkolań AGMAX

Termin i miejsce

28.05.2012 - 29.05.2012

Poznań [Hotel Safir*** , ul. Żmigrodzka 41/49]

Kontakt

Agnieszka Paliszewska
tel./fax. 32 733-23-46
kom. 532-425-622

Magdalena Konieczny
tel./fax. 32 733-23-46
kom. 532-425-620

e-mail: agmax@agmax-szkolenia.pl

 

więcej informacji i zapisy: www.agmax-szkolenia.pl