16/05/2013

Emocje w biznesie – jak je wykorzystywać?
Czy w pracy kierować sie sercem czy rozumem?

Data: 16-17.05.2013

Miejsce: Warszawa

Cena: 900zł / osoba

 

Plan treningu:

  • W czym emocje w pracy pomagają?
  • Nauka rozpoznawania własnych emocji i emocji innych ludzi – gra psychologiczna
  • Jak akceptować negatywne emocje. Nie taki diabeł straszny jak go malują czyli polub stracha – praca indywidualna
  • Jak zachować spokój w trudnej sytuacji. Wydaje się to niemożliwe, a jednak dzięki inteligencji emocjonalnej możemy nauczyć się -panować nad sobą w każdej sytuacji.- analizy przypadków
  • Jak świadomie sterować swoimi emocjami.
  • Jak zarządzać swoimi emocjami, tak, abyś Ty sam decydował w jakich emocjach pragniesz być w każdej chwili.
  • Jak wykorzystywać emocje do poprawy relacji z innymi ludźmi.
  • Intuicja w pracy. Czym jest i czy warto się nią kierować w relacjach biznesowych?
  • Emocje w życiu zawodowym kobiet i mężczyzn – różnice i punkty zbieżne.
  • Koło zarządzania emocjami.
  • Jak ćwiczyć Inteligencje emocjonalną – scenki rodzajowe
  • Jak zarządzać emocjami w pracy?
  • Jak wykorzystywać emocje w konkretnych sytuacjach w pracy? – przykłady uczestników szkolenia ich omówienie np.: kiedy pójść po podwyżkę do szefa? Jak powiedzieć klientowi, że projekt będzie wymagał większych pieniędzy? Jak zarządzać pracownikami, by z ochotą wykonywali swoje obowiązki
  • Zajęcia mają charakter dzielenia się swoimi osobistymi doświadczeniami.


Wprowadzenie
Od dziecka  byliśmy uczeni, że wobec emocji należy zachować ostrożność. Uczono nas, że:

  • Nie należy ufać emocjom
  • W życiu warto  kierować się rozumem
  • Decyzje podjęte w oparciu o emocje są błędne i mają niepełną wartość
  • Tylko czysta logika, fakty i racjonalne myślenie gwarantują trafne decyzje.


W pracy usłyszeliśmy, że wyrażanie uczuć uważa się za zachowanie nieprofesjonalne. Kto kieruje się emocjami czy intuicją, nie jest poważnym pracownikiem, klientem, partnerem biznesowym, szefem.

Tymczasem emocje stanowią integralną część myślenia, rozumowania i podejmowanie decyzji. Reakcje emocjonalne sygnalizują nam, które aspekty sytuacji są ważne, a to może okazać się niezwykle cenne, chociażby podczas negocjacji. Emocje stanowią przewodnik po naszych potrzebach i po potrzebach innych ludzi. Wskazują nam, czego pragniemy i pomagają określić, jakiego typu zachowania są adekwatne do sytuacji.

To właśnie dzięki inteligencji emocjonalnej wiemy, z kim warto będzie współpracować, komu możemy zaufać, kto okaże się cennym klientem, w kim uda się ubić dobry interes, w równym stopniu jak to, kogo powinniśmy unikać. Osoby, które są obdarzone inteligencją emocjonalną w naturalny sposób, potrafią wczuć się w potrzeby drugiej osoby oraz odpowiednio na nie zareagować. Niektórzy od urodzenia w naturalny sposób są wyczuleni na stosunki międzyludzkie. Inni mogą się tego nauczyć. Inteligencja emocjonalna, nie jest nam bowiem dana raz na zawsze. Można ją rozwijać i ćwiczyć. Można ją także utracić.
Zawsze należy jednak pamiętać, że to właśnie od umiejętności rozpoznawania uczuć, wykorzystywania ich do usprawnienia procesu myślenia, rozumienia ich oraz zarządzania nimi w ogromnym stopniu zależą nasze relacje z przełożonymi i podwładnymi, zarobki i udana kariera. W biznesie XXI wieku inteligencja emocjonalna jest bowiem podstawą udanych relacji zawodowych oraz wyznacznikiem sukcesu zawodowego.

Metodologia szkolenia:
Moje sposoby pracy z ludźmi to autorskie, samodzielnie wypracowane, często niekonwencjonalne i oryginalne metody prowadzenia waszttów i szkoleń.

 

Zapisy:

International Academy of Progress
ul. Jana Żabińskiego 16/46
02-793 Warszawa

e-mail: iaop@iaop.com.pl

 

więcej informacji i zapisy: www.iaop.com.pl