11/09/2012

Znacie to uczucie – otwieracie rano pierwszego maila, a pod koniec dnia pracy zauważacie, że jeszcze na niego nie odpowiedzieliście, robiąc wiele innych rzeczy na raz? Jeśli tak, kolejne pytanie brzmi – czy jest to najbardziej efektywny sposób pracy? A może w dzisiejszych czasach nie umiemy już inaczej pracować?
Jak zauważył Bogusław, jeden z naszych fanów na Facebooku, w ofertach pracy bardzo często pojawia się wymaganie różnie formułowanej wielozadaniowości. Czy zajmowanie się wieloma projektami naraz pomaga nam w pracy, czy wręcz przeciwnie?

Opinie na temat wielozadaniowości są bardzo różne – mówi Izabela Kielczyk, trener biznesu i coach – Niektórzy uważają, że powinniśmy się koncentrować tylko i wyłącznie na jednej czynności, gdyż wykonując dwie rzeczy na raz, żadnej nie zrobimy dokładnie. Inni twierdzą, że wielozadaniowość to ogromna oszczędność czasu i wręcz powinniśmy robić dwie, trzy rzeczy na raz. Bo tego też wymaga od dzisiejszy świat i natłok informacji. Można tak działać, tylko trzeba zadać sobie pytanie, czy dzięki wielozadaniowości jesteśmy faktycznie bardzie efektywni?

 

przeczytaj cały artykuł na: