16/01/2016

Okres wytchnienia od pracy jest niezbędny do ponownego naładowania naszych akumulatorów. Nasza psychika i ciało domagają się wypoczynku, by wzmocnić i zregenerować swoje siły. Jak to zrobić?

1. Zatrzymaj się

Co dzisiaj robiłaś? Z pewnością byłaś zajęta, w pośpiechu starałaś się załatwić wiele spraw, żeby zdążyć ze wszystkim na czas. Nic dziwnego, że jesteś zmęczona i wyczerpana. Wyznacz sobie każdego dnia 20-30 minut czasu tylko dla siebie. Niech to będzie czas na odpoczynek, medytacje, spacer, czytanie lub na „nic nierobienie”. Staraj się to robić regularnie, a docenisz jak ważna jest chwila oddechu i oderwania się od spraw i problemów zawodowych. Ta chwila relaksu i zatrzymania się w wirze codziennych spraw poprawi Twoje zdrowie, samopoczucie oraz sprawi, że będziesz mniej podatna na problemy związane ze stresem i wypaleniem zawodowym.2. Odpoczywaj po pracy

Większość z nas uważa, że potrafi odpoczywać. Po pracy siadamy więc przed telewizorem albo jedziemy do centrów handlowych na zakupy. To jednak nie jest odpoczynek. Z zakupów wracamy zmęczeni, podirytowani, a stojąc w korku w drodze do domu, obrzucamy nerwowym spojrzeniem innych kierowców. To nierozładowane napięcie wcześniej czy późnej da się nam we znaki i coraz bardziej będziemy się czuli przepracowani, zestresowani i wiecznie zmęczeni.
Dlatego po pracy warto jest odpoczywać czynne, np. grając w tenisa, spacerując, pływając, lub biernie, np. medytując, zażywając masaży relaksujących. Każdy z nas odpoczywa inaczej. Czasem po ciężkim dniu w pracy mamy ochotę tylko na kąpiel i wcześniejszy sen. To także dobry sposób na wypoczynek. Wsłuchujmy się zatem w nasz organizm, a on podpowie nam jak chce się zrelaksować.

(...)

Przeczytaj cały artykuł:

http://psychologia.wieszjak.polki.pl/jak-efektywnie-odpoczac,zdrowie-psychiczne-artykul,10339354.html