19/02/2012

KROK PO KROKU DO ASERTYWNOŚCI W BIZNESIE

  • Walczmy o siebie stanowczo, ale kulturalnie; nikt nie potraktuje nas poważnie, jeśli zrobimy awanturę, zamiast spokojnie wyjaśnić motywy swojego postępowania.
  • Postarajmy się nie tyle zmienić szefa/kolegów, co własne nastawienie nie żyjemy po to, żeby pracować!
  • Bądźmy gotowi do pójścia na kompromis, nie odpowiadajmy „nie” na wszystko.
  • Skupiajmy się na rozwiązaniu, nie na problemie.
  • Bierzmy na siebie odpowiedzialność za swoje postępowanie, zamiast
  • obwiniać innych.
  • Zastanówmy się, co możemy zrobić w danej sytuacji, zamiast narzekać.
  • Wyrażajmy swoje zdanie spokojnie i stanowczo, ale bez usprawiedliwiania się.
  • Akceptujmy swoje ograniczenia, zamiast się na nich koncentrować.
  • Skupmy się na swoich zaletach, zamiast rozpamiętywać niepowodzenia.
  • Pamiętajmy, że mamy prawo zadbać o siebie, a nie tylko spełniać
  • oczekiwania innych.
  • Dajmy sobie prawo do popełnia błędów, nie starajmy się być zawsze i za wszelką cenę perfekcyjni